Dietetyczne truflowe ciasto czekoladowe (bez mąki i tłuszczu)

02:52

Zobacz jak szybko i sprawnie robi się to ciasto.

Przepis zobaczyłam w programie Cook yourself thin (Gotuj i chudnij) i od razu wiedziałam, że będzie hitem! Ciasto stanowi świetną propozycję na zimowy podwieczorek.
Podany poniżej przepis zawiera wprowadzone przeze mnie zmiany – zamieniłam fruktozę na ksylitol i pominęłam polewę.
Pyszne, wilgotne, bez mąki i tłuszczu. Sama czekolada, pomarańcza, migdały, jajka i trochę słodyczy. Wyjątkowo pyszna alternatywa dla brownies :)


Poziom trudności:       łatwe
Czas przygotowania:   3-4 h (studzi się w piekarniku)
Ilość porcji:                12
Wartość kaloryczna:    200 kcal
Składniki:

·         200 g gorzkiej czekolady dobrej jakości min.        70% kakao
·         1 spora pomarańcza
·         100 g migdałów mielonych*
·         ½ łyżeczki proszku do pieczenia
·         3 jajka
·         100 g ksylitolu


Przygotuj:
  • garnuszek
  • blender lub mikser
  • tortownicę o średnicy 20cm
  • papier do pieczenia
Podaj z:
·         pomarańczą

Nagrzewamy piekarnik do 180°C.

Pomarańczę dokładnie myjemy/szorujemy i gotujemy w wodzie (wstawiamy do zimnej wody, bez dodatków) w garnuszku około godzinę od zagotowania, na małym ogniu.

* Jeśli mamy migdały w całości, dokładnie je blendujemy na drobną mączkę. Zrobiłam to ciasto również z orzechami brazylijskimi i też było przepyszne.

W kąpieli wodnej (w miseczce nad garnuszkiem) rozpuszczamy czekoladę.

Przestudzoną pomarańczę (może być wciąż ciepła) blendujemy w całości na gładką masę w mikserze, wyjmując jedynie ze środka biały rdzeń. Dodajemy zmielone migdały, proszek, ksylitol, jajka (w oryginalnym przepisie same żółtka, później dodajemy ubitą pianę – ja się zgapiłam i dodałam całe jajka, wyszło, choć pewnie nie aż tak puszyste) i miksujemy. Dodajemy przestudzoną czekoladę i dokładnie mieszamy.



Przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy 45-50 minut, po czym zostawiamy w piekarniku na ok. 2 godziny. Ciasta nie dopiekamy do suchego patyczka; ma być wilgotne i strukturą bardziej przypominać brownies niż murzynka.



Smacznego!




Oryginalny przepis znajdziesz tutaj.

Jeśli spodobał Ci się ten przepis, zaglądaj tutaj by być na bieżąco. Przed świętami jeszcze wiele zdrowych (i nie tylko ;) ) smakołyków się u mnie pojawi.

Menu dla diabetyka Jesienne słodkości!

Print Friendly and PDF

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images