Najprostszy sernik piernikowy

13:00

Zapraszam na film:)



Sernik piernikowy robiłam zawsze z przepisu z ukochanych moich wypieków. Korzystałam z niego wielokrotnie i jeśli szukacie sernika kremowego – ten będzie idealny.
Ja chciałam jednak więcej mieć piernikowego spodu, i nieco kalorii zaoszczędzić, stąd popularna w sernikach nowojorskich czy londyńskich kwaśna śmietana. Sernik jednak do dietetycznych nie należy. Te pojawią się na blogu po Świętach :)

Poziom trudności:       łatwe
Czas przygotowania:  10 minut
Czas pieczenia:           1 h
Czas chłodzenia:         cała noc
Ilość porcji:                 16
Wartość kaloryczna:    360kcal/porcja

Składniki:

Na spód:
      250g ciasteczek owsianych z czekoladą
      60 g masła
      2 łyżki przyprawy piernikowej

Na masę serową:
      750g serka śmietankowego
      250g mascarpone
   100ml rumu
      180g kwaśnej śmietany
      2 łyżki mąki ziemniaczanej
      4 jajka
      1 szklanka cukru drobnego


Przygotuj:
  • tortownicę o średnicy 24cm
  • papier do pieczenia
  • malakser
  • blender


Nagrzewamy piekarnik do 170°C.

Ciasteczka kruszymy do blendera, dodajemy masło i przyprawę piernikową i miksujemy na gładką masę. Wykładamy masą dno tortownicy, w której umieściliśmy papier do pieczenia i wstawiamy do lodówki na parę minut (wystarczy jak posiedzi aż nam się piekarnik nagrzeje, a masa serową wymiesza).

Wszystkie składniki na masę mieszamy w mikserze aż będzie gładka. Ja zmieniłam po chwili końcówkę na ubijaczkę, tak było łatwiej.

Masę serową wylewamy na spód i wstawiamy do piekarnika na 1 h. Potem zostawiamy jeszcze na 2 w piekarniku, do ostygnięcia. Jak już całkiem ostygnie to musi zawędrować do lodówki na 3-4 godziny, albo najlepiej na całą noc lub dzień ;)

Wierzch możemy posypać mieszanką przyprawy piernikowej, kakao i cukru pudru.

Smacznego!



Print Friendly and PDF

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images