Lekki krem kasztanowy jak domowe monte

11:52

Pyszny krem, u mnie w wersji odchudzonej, na mleku z ksylitolem. Oprócz koniaku konieczny jest jeszcze dodatek ekstraktu waniliowego lub laski wanilii. Warto! Przez konsumujących porównany do wymieszanego monte :)
Klasyczny dodatek do naleśników we Francji znany jako crème de marrons.



Poziom trudności:       łatwe
Czas przygotowania:  20-25 minut             
Wartość kaloryczna:   450 kcal

Składniki:
 
  • 100 g kasztanów jadalnych
  • 250-300 ml mleka*
  • 3 łyżki ksylitolu**
  • 1 łyżka koniaku (u mnie Napoleon)
  • 1 ekstraktu waniliowego


Przygotuj:
  • garnuszek
  • mikser

Podaj z:

  • naleśnikami 


Kasztany trzeba rozłupać i pogotować w połowie  (150 ml) mleka z dodatkiem ksylitolu i koniaku ok 5 minut, aż zmiękną. Jeśli mamy gotowane kasztany, wystarczy je zagotować.

Po tym czasie dodajemy prawie całe mleko , ekstrakt waniliowy i całość miksujemy na gładką masę. U mnie blender ręczy nie dał rady – przeniosłam krem do kielichowego, dzięki któremu powstał gładki krem. W miarę potrzeb dodajemy ostatnie 50 ml mleka (do ulubionej konsystencji).

W smaku bardzo dobry, doskonały do naleśników (u mnie ryżowych). W przyszłości na pewno pokuszę się o jakiś tort z takim kremem :)


Smacznego!

Wzorowałam się na przepisie Rachel Khoo z programu Mała ParyskaKuchnia.

*Może być roślinne lub zgodnie z oryginałem może być śmietanka 30%.
**Można zastąpić cukrem.
Francja od kuchni - konkurs!

Print Friendly and PDF

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images