Lekkie i zdrowe kokosanki // Light coconut macaroons

10:15

Lekkie kokosanki
scroll down for English


Pyszne nieskomplikowane kokosanki są niskokalorycznym i całkiem zdrowym deserem. Dodaję ksylitol zamiast cukru i w ten sposób zmniejszam ilość kalorii i dbam o zęby. Minimalna ilość tłuszczu w postaci oleju kokosowego dba między innymi o nasze serce i odporność.

Poziom trudności:       łatwe
Czas przygotowania:  30-40 minut
Ilość sztuk:                  14               
Wartość kaloryczna:   80 kcal
Składniki:

·         2  białka jajek
·         szczypta soli
·         6 łyżek ksylitolu*
·         110 g wiórków kokosowych
·         1 łyżka oleju kokosowego**

Przygotuj:
  • ubijaczkę lub mikser
  • blaszkę do pieczenia
  • papier do pieczenia
Najpierw nastawiamy piekarnik na 170°C.

Wystarczy ubić pianę z ksylitolem, dodać wiórki kokosowe i voilà!

A dokładniej, zaczynamy od ubicia białek na sztywno ze szczyptą soli, która pomoże nam uzyskać odpowiednią konsystencję. Pod koniec ubijania dodajemy ksylitol. Kiedy uzyskamy błyszczącą pianę, dodajemy olej kokosowy a następnie wiórki. Całość mieszamy.

Nakładamy na blaszkę, formułując kuleczki lub dowolny inny kształt – u mnie podłużne łódeczki wykonane za pomocą dwóch łyżek – przykładamy masę parokrotnie z jednej łyżki do drugiej - jak widać na tym zdjęciu.



Pieczemy ok.20 minut na środkowej półce piekarnika. Najlepiej po 10 minutach sprawdzić stopień przyrumienienia z wierzchu i na spodzie i przykryć folią aluminiową, jeśli to konieczne. Najlepiej podważyć kokosanki łopatką od spodu i tak sprawdzić czy są gotowe. Jeśli są już przyrumienione z obu stron, wyjmujemy!

Smacznego! 

*Można zastąpić białym cukrem (wtedy jednak kokosanki tracą swoje właściwości zdrowotne i mają więcej kalorii).
**Lub innego tłuszczu bezsmakowego (np. oleju rzepakowego) – ponownie kokosanki tracą w ten sposób właściwości zdrowotne.

 Light and healthy coconut macaroons

A perfect treat for all coconut lovers watching their weight :)
Xylitol and coconut oil make this goodness a healthy snack.

Difficulty level:           easy
Preparation time:         30-40 minutes
Yield:                           14
Caloric value:              80 kcal

Ingredients:
  • 2 egg whites
  • pinch of salt
  • 6 tbsp. xylitol*
  • 110 g shredded coconut
  • coconut oil**
Prepare:
  • whip or a mixer
  • baking tray
  • parchment paper
Preheat the oven to 170°C/338°F.

Beat the egg whites with a pinch of salt until stiff, adding xylitol at the end. When glossy, add coconut shreds and finally one tbsp. of coconut oil. Voila!

Now place the mixture on the baking tray lined with parchment paper. You can form small balls or another shape e.g. the one you see in the pictures – you need two spoons for that - take a look at this picture.

Enjoy!

* You can use regular sugar. However, the dessert will have more calories and it will definitely not be healthy.
** It can be substituted with another flavourless vegetable oil, but yet again health benefits will be lost.




Print Friendly and PDF

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images